My life in the USA

Prom, D.C. & more

Ik ben er even tussenuit geweest, maaaar ik heb maar weer eens besloten om jullie op de hoogte te brengen van mijn afgelopen 2 maandjes, die zoals de rest van het hele jaar, voorbij zijn gevlogen.

Ik begin maar met………PROM, ookal is dat maar een week geleden, het was zonder twijfel de leukste avond/nacht van het hele jaar! Het begon overdag al met het uitgebreid klaarmaken tot half 5, daarna hop in de auto naar het park, waar er 1,5 uur aan foto’s moesten worden gemaakt. Onze limo – jaaaa je leest het goed, een limousine – kwam ons ophalen en bracht ons naar de golf club waar Prom werd gehouden. Dinner was daar, en daarna hadden we echt een veel te leuke avond. Om 12 uur was dit feestje alweer afgelopen, waarna de limo ons weer oppikte en ons naar de high school bracht, waar de after prom party in de gym werd gehouden. Hier ging het feestje dus weer gezellig verder tot in de vroege uurtjes, maar dan zonder de fancy jurken en tuxedos. Daarna was alle pret toch echt voorbij, wat zou ik het graag over willen doen!!

Inmiddels zijn we een week verder, en heb ik er 4 daagjes Washington DC op zitten. Woensdagavond sliep ik samen met een andere exchange student, een Duits meisje, bij onze local representative, zodat we donderdag vroeg konden vertrekken. Met maar een paar uurtjes slaap gingen we de volgende dag de auto in, en haalden we de andere helft van de groep op, een Duitse en een Japanse jongen. Na zo’n 7 uur in het busje doorgebracht te hebben, waren we dan toch eindelijk in dé hoofdstad van Amerika. Vrijdag ochtend moesten we dan ook weer vroeg uit te veren, zodat we genoeg tijd hadden om alles te zien. En dat is zeker gelukt, we begonnen met de Constitution gardens, waar onder andere de Lincoln memorial, de reflecting pool, het monument voor de Vietnam War en die voor de Korean War, de National World War II memorial en het Washington monument te zien zijn. Daarna zijn we met onze tourbus naar Madame Tussauds gereden, waar we onder andere alle Amerikaans presidenten hebben gezien. Na lunch bij het Hard Rock Cafe hebben we een bezoekje aan het Witte Huis en Obama gebracht, waar we (net zoals overal) meer dan genoeg foto’s hebben gemaakt. ’s Avonds was het tijd voor een baseball game, de Washington Nationals vs de Phillies uit Philadelphia, aangezien ik inmiddels meer dan genoeg softball heb gezien van mijn gastzusje, begin ik het spel toch wel aardig te snappen haha. Na deze eerste mega drukke dag doken we eindelijk onze bedjes in, om er na een paar uur maar weer uit te rollen. Zaterdag was het tijd voor de Arlington National Cemetery, de beroemste begraafplaats van heel Amerika, waar heel veel militairen, presidenten en andere bekende Amerikanen begraven zijn. Dit was zeker heel erg indrukwekkend om te zien, en dit bezoekje kostte dan ook best veel tijd. Daarna hebben we nog wat uurtjes doorgebracht in het Smithsonian museum of Natural History, waar we onder andere in de butterfly garden zijn geweest! Aangezien we die avond nog 3 uurtjes in de auto moesten doorbrengen, was onze tour door DC na het bezoekje aan het museum afgelopen

Cry
Een laatste nachtje brachten we door in een hotel in Pennsylvania, waar we ’s ochtends nog even in het zwembad en de hot tub doken. Daarna moesten we toch echt weer terug naar New York, maar gelukkig hebben we nog een extra dagje vrij maandag voor Memorial Day.

Dat waren sowieso de twee leukste dingen van mijn afgelopen maandjes, maar ik zal jullie ook nog even over de rest vertellen hoor.
De hele maand maart was het March Madness, oftewel een groot college basketball tournament. Om dat voor ons nog wat leuker te maken, dachten we dat we er ons eigen wedstrijdje van zouden maken, we hadden allemaal een wedstrijd schema ingevuld met hoe wij dachten dat het toernooi zou verlopen, en voor ieder team dat je goed had zou je punten krijgen. Degene met de meeste punten zou uiteindelijk winnen. Niet dat ik veel van basketbal af weet, laat staan van de Amerikaanse College teams haha, het was alsnog best leuk om te doen. Ik ben uiteindelijk als één na laatste geëindigd, wat eigenlijk een plekje hoger is dan dat ik had gedacht haha.
Ergens in maart hadden we met school ook nog een ‘reading exchange’, leerlingen van de 2 Elementary schools die bij mijn high school district horen kwamen gezellig bij ons langs, zodat zij aan ons konden voorlezen, en wij voor hen. Mijn klas werd gekoppeld aan 1st graders, oftwel kinderen uit groep 3. Dit was allemaal wel leuk en aardig, maarja niet echt een hoogtepuntje uit mijn jaar hier haha.
Ook was het natuurlijk Pasen, dat was zeker geslaagd! Er kwam wat familie langs, en we aten gezellie ‘dinner’ om 3 uur ’s middags (net zoals met Thanksgiving zo ongeveer haha). Daarna heb ik m’n dag niet doorgebracht zoals ik van tevoren had gedacht haha. Soms denk ik wel eens dat mijn kamer een rotzooi is, maar die van mijn gastzusje was altijd nog 10000000 keer zo erg haha. Ze besloot daarom om die avond haar kamer maar eens op te ruimen, en vroeg of ik haar daarbij wilde helpen. Niet wetende dat het zó mega lang zou duren, vond ik het allemaal wel prima. 6 uur en 1o vuilniszakken later waren we eindelijk klaar, oh my god wat was het erg – never again doe ik dat nog een keer.
We zijn ook met de fam naar de bios geweest, deze keer om Insurgent te zien. Zeker een leuke film!

Nu even een besef momentje mensen: nog minder dan een maand voordat mijn ouders hier op de stoep staan! Ik begin me echt af te vragen of de tijd hier sneller gaat dan in Nederland, want oh my god wat ben ik eigenlijk nog helemaal niet klaar om iedereen hier achter te laten! Ik heb natuurlijk al wel heel veel zin om al mijn favorite Dutchies weer te zien, maar ik wil hier zeker weten nog een keertje terugkomen om al m’n friends en tweede familie nog een keer te zien!
Innocent


Aangezien ik de afgelopen nachtjes niet heel veel slaap heb gehad, ga ik dat vannacht maar eens even inhalen haha!
Sweet dreams Dutchies,
Marieke
Kiss


“You must give everything to make your life as beautiful as the dreams that dance in your imagination.” -Roman Payne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active