My life in the USA

The end of the year is near

Ik zal beginnen bij het begin van deze maand, het is alweer December, de tijd gaat zo ongelooflijk snel! 5 December, Sinterklaaaas! Het pakketje van mijn ouders en zus heeft ongeveer een week gezellig in de hal gestaan, wachtend tot ik het open mocht maken. Dit heb ik dus braaf volgehouden, tot de ochtend van 5 december, voordat ik naar school ging, want ik vond dat ik wel lang genoeg had gewacht haha. In de doos vond ik allemaal leuke cadeautjes voor de hele familie, de pepernoten en chocoladeletters ontbraken natuurlijk niet. Ondanks dat mijn zus me had wijsgemaakt dat ze de pepernoten waren vergeten (kei bedankt Joline, I appreciate it). Ook ons favo bordspel zat erbij, zodat een gezellig avondje ‘Ticket to Ride’ ook hier in Amerika niet kan ontbreken, ookal hebben we het nog niet uit kunnen proberen omdat we nog steeds altijd druk zijn haha. Mijn gastouders hadden ook een sinterklaascadeautje voor mij, een hele leuke fleecedeken met foto's van het jaar tot nu toe erop!

Ook heb ik deze maand mijn eerste snow delay gehad, oftewel: er lag te veel sneeuw op de weg om op tijd naar school te kunnen, dus school begon 2 uur later. Ik stond, zoals gewoonlijk, om 6 uur weer naast m’n bed, totdat mijn gastmoeder zei dat ik net zo goed weer terug in bed kon kruipen, omdat we dus delay hadden. Dat heb ik dus ook zonder enige twijfel gedaan, want ja, 6 uur is en blijft mega vroeg. Dat was tot nu toe de enige delay, maar de winter is pas net begonnen, dus er zullen nog wel wat delays en snow days komen.

De zaterdag de 13e was het dan zover: NYC!

Laughing
Ookal was het al de 3e keer dat ik in New York City was, het is en blijft super leuk. Mijn gastzusje en ik kwamen dus samen thuis vrijdagmiddag, omdat ik niet naar training ging, waar we erachter kwamen dat het slot van de voordeur kapot was, waardoor we buitengesloten zaten. Minder prettig aangezien er een lekkere laag sneeuw lag, en de wind best hard waaide. Na een paar keer bellen naar mijn gastmoeder kwam het erop neer dat de enige manier om in het huis te komen een open raam in de slaapkamer van mijn gastzusje was. Dusja, we moesten daar wel doorheen, wij allebei door de sneeuw heen om het huis gelopen. De natte sokken konden natuurlijk niet ontbreken aangezien de sneeuw tot aan onze knieën kwam. Na een heel avontuur waarbij mijn gastzusje met wat hulp van mij door het raam kon klimmen en de deur voor mij van binnenuit kon openmaken, konden we onze spullen pakken en wachten tot mijn gastouders thuiskwamen. Rond 5 uur stapten we de auto in en zijn we bij de vrienden van mijn gastgezin blijven slapen, en de volgende dag (wat ook de verjaardag van mijn gastzusje Grace was) zijn we met de trein naar NYC gegaan. In de trein kwamen we erachter dat het SantaCon bleek te zijn, oftewel, een massa aangeschoten mensen verkleed als de kerstman (of met andere rare kerstkostuums) komt ‘gezellig’ samen in NYC. Maarja, hiervoor kwamen wij natuurlijk niet, wij zijn eerst naar de 9/11 memorial gegaan, tijdens de Travel Active oriëntatie ben ik daar ook geweest, maar doordat de bus laat was hadden we maar 10 minuten ofzo om daar door te brengen, dus ik vond het echt leuk om toch de kans te hebben om echt rond te kijken daar! Nadat we daar al een tijdje waren, en onze meegenomen lunch gegeten hadden, zijn we met de subway vertrokken naar de St Patrick’s Cathedral. Ik was hier nog niet eerder geweest, en het is echt zo mooi! Het is best raar om een oude kathedraal zo tussen de wolkenkrabbers te zien staan, maar het is ook best grappig. En het is heel mooi aan de binnenkant! Daarna zijn we verder gelopen naar Rockefeller Plaza, ja ja, dé schaatsbaan met dé kerstboom! Hier was ik al wel eerder geweest, maar het blijft zo mooi. Daarna hadden we nog maar weinig tijd over, dus zijn we met de subway weer teruggegaan naar het station, waar we weer op de trein zijn gestapt richting huis. Weer terug bij de vrienden van mijn gastgezin hebben we nog gezellig Grace’s verjaardag gevierd, waarna we allemaal uitgeput ons bedje in kropen. De volgende dag konden we gelukkig uitslapen, en daarna zijn we weer naar huis gereden.

De week daarna had ik een normale week school, en nu is het eindelijk vakantie! Afgelopen vrijdag had ik mijn eerste indoor track meet (de wedstrijden)! Ik heb verspringen en 600 meter gedaan, en het was heel gezellig met mijn team! Aankomende zaterdag (jup, in de vakantie) heb ik mijn volgende meet, deze is alleen voor juniors en seniors, dus niet het hele team zal meegaan. Deze keer ga ik de 55 meter sprint doen, en de 300 meter! We hebben deze week dus ook een paar keer training, waaronder vandaag. Mijn gastouders moesten allebei werken, dus eigenlijk zou ik niet kunnen gaan. Maar uiteindelijk ben ik gisterenavond naar een vriendin uit mijn team gegaan om daar te blijven slapen, dan met haar naar training te gaan vandaag, en daarna zijn we met haar moeder en oom naar Destiny USA gegaan om te shoppennnn! Goed begin van de vakantie dus. De rest van deze vakantie gaat ook zeker leuk worden, en het is al bijna kerst! Wat betekent dat het ook al bijna 2015 is, wat gaat de tijd toch mega snel. Dit zal dus denk ik mijn laatste blog van 2014 zijn, boehoe, maar ik zal jullie allemaal op de hoogte blijven houden van de rest van mijn exchange jaar in 2015!

Merry Christmas and a happy new year,
Marieke

“May light always surround you; hope kindle and rebound you. May your hurts turn to healing; your heart embrace feeling. May wounds become wisdom; every kindness a prism. May laughter infect you; your passion resurrect you. May goodness inspire your deepest desires. Trough all that you reach for, may your arms never tire.” – D. Simone

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active