My life in the USA

Homecoming & one of the seven wonders!

Hey Friends!

Het is alweer even geleden sinds mijn laatste blog! Het normale leven hier is helemaal begonnen hier, en ik ben inmiddels al best wel gewend aan het Amerikaanse leven

Smile
Het is vooral lekker druk, dus veel tijd om stil te staan bij alles heb ik niet. Iedere dag om 6 uur op, naar school tot kwart over 2, de bus in naar hockey, training tot 5 uur en half 6 eindelijk thuis! Als we eindelijk thuis zijn, eten we, doe ik m’n huiswerk of kijk ik tv, daarna douche ik en ga ik naar bed.

Maar van 22 tot 27 september was het Homecoming week op school! Iedere dag hadden we een andere dresscode, het is heel leuk om te zien hoe iedereen zich uitleeft! Maandag was Jeans Day, dinsdag was 80’s Day, woensdag was Wacky Wednesday en donderdag was Spirit Day, dan draag je de kleuren van je school (voor mij paars en wit). In deze week spelen de sportteams hun ‘Homecoming game’, en op Spirit Day is er ook de peprally! De peprally is echt heel leuk, alle sportteams komen Ă©Ă©n voor Ă©Ă©n de gymzaal ingerend en schreeuwen hun jel, daarna speelt de band het lied van de school en zingt het schoolkoor het Amerikaanse volkslied. Ze spelen hier het volkslied veel vaker dan ik gewend ben, ze spelen het zelfs voordat we een hockeywedstrijd spelen (en ik ken de tekst nog steeds niet haha). Na het koor strijden de verschillende jaarlagen tegen elkaar in allemaal spellen, iedereen moedigt zijn eigen jaarlaag aan en is super enthousiast, wat echt super leuk is om aan mee te doen! Vrijdag hadden we maar een halve dag school, daardoor hoorde die dag niet echt bij de homecoming week, wat wel jammer was. Maar zaterdagavond was het dan zover, de Homecoming Dance!!! Het is eigenlijk gewoon een schoolfeest, maar dan met mooie jurken en op z’n Amerikaans
Smile
En doordat hockey gecombineerd is met een high school uit de buurt, mocht ik afgelopen vrijdag ook naar hun peprally en zaterdagavond naar hun homecoming dance! Ik heb dus 2 keer homecoming gehad, wat echt super leuk was!

Jammer genoeg is Homecoming nu voorbij en gaan we weer terug naar het normale schoolleven. Ik ken inmiddels al best veel mensen op school, en ook van de school waar ik hockey! Iedereen is nog steeds heel geïnteresseerd in Nederland, ik krijg allerlei leuke vragen en ze willen van alles weten. De vragen die ik het meeste krijg zijn zeker weten ‘Spreek je ook een andere taal daar?’ of ‘Wil je wat in het Nederlands zeggen?’, en als ik dan wat in het Nederlands zeg, vinden ze het allemaal super raar klinken.

Gisteren ben ik met mijn gastgezin naar de Niagara watervallen geweest, 1 van de 7 wonderen! We wonen er iets meer dan 2 uur vanaf, helemaal niet zo heel ver dus! Het was in een woord: Geweldig! De watervallen zijn zo groot en er komt zo veel water naar beneden, echt ongelooflijk! Ik hoop echt dat ik er ooit nog een keer heen kan gaan
Laughing


Nu ga ik weer verder met leren voor mijn eerste geschiedenis so hier, voor morgen moet ik de hele kolonisatie van Amerika uit m’n hoofd leren
Cry


Liefs,
Marieke

“A ship in harbor is safe, but that is not what ships are built for.” – John A. Shedd

Reacties

Reacties

Maryl

Kijk dat volkslied zou hier nou ook een goed idee zijn. Iedere dag op school en voor elke wedstrijd.....worden we eindelijk ook eens met voetbal kampioen

Wim

Hi Marieke,
leuk om te lezen dat het goed met je gaat. leuk al die verkleedparty's. maar heb je er wel genoeg kleren voor?

gr, wim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active