My life in the USA

Het schoolleven is begonnen!

Heey Nederlanders!

Het is inmiddels al weer 3 weken geleden dat ik mijn gastgezin voor het eerst zag op het vliegveld. Sinds toen heb ik 2 weken lang vooral veel gehockeyd, maar afgelopen dinsdag begon het gewone leven hier weer, school! School begint en eindigt hier een stuk eerder dan ik gewend ben, om 7:30 moet ik al op school zijn! Mijn dag begint met homeroom, een soort van mentorklas van maar 20 minuten. Daarna heb ik 9 lesuren, waarvan 1 uur lunch. School is nu nog niet zo erg, ik heb nauwelijks huiswerk en alles is nog heel makkelijk.

Smile
Mijn school heeft nog nooit een exchange student uit Nederland gehad, en ik ben de enige exchange student op mijn school dit jaar. Iedereen is heel aardig en super geïnteresseerd in Nederland, ze stellen af en toe de domste vragen, wat het juist wel heel grappig maakt om te vertellen hoe het in het echt in Nederland is. Om 14:15 is mijn schooldag al weer klaar, maar dan moet ik de bus in naar een andere high school voor hockeytraining, omdat het hockeyteam met die school gecombineerd is. Na 2 uur training, of een wedstrijd, eindelijk weer naar huis. Gisteren hebben we onze eerste wedstrijd van de competitie gespeeld, en jammer genoeg verloren.
Cry
Volgende week hebben we weer 2 wedstrijden, waarvan de uitslag hopelijk beter wordt!

Morgen heb ik een picknick met mijn coördinator van Ayusa en wat andere exchange studenten uit de omgeving, jammer genoeg zijn er geen andere Nederlanders bij, maar wel een stuk of 10 uit andere landen! 

Over 2 weken is homecoming, I'm so excited! Een week lang hebben ze voor iedere dag een andere rare dresscode, maar we weten nog niet wat. Ook wordt er nu al een lange en strenge winter voorspeld, dus we rekenen al op sneeuw tot aan onze knieën! Maar eerst komt de herfst nog, wat heel erg mooi schijnt te zijn hier! Looking forward to it!
Smile


Love, Marieke

“All travel has its advantages. If the passenger visits better countries, he may learn to improve his own. And if fortune carries him to worse, he may learn to enjoy it.” –Samuel Johnson





Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active