My life in the USA

Mijn hele aanmeldingstraject...

Heey lezers,

In november 2013 ben ik naar een informatiebijeenkomst van Travel Active geweest. Ik wist eigenlijk al zeker dat ik super graag naar Amerika wil gaan, maar mijn ouders wilden wat meer informatie en ik was het daar ook wel mee eens. Na die bijeenkomst wist ik het echt helemaal zeker, Amerika zou het zeker weten worden!

Kort daarna heb ik me aangemeld voor 10 maanden High School in Amerika, toen begon mijn hele aanmeldingstraject. Ik kreeg inlogcodes voor de site van Ayusa, de Amerikaanse partnerorganisatie van Travel Active, op deze site moest ik mijn hele aanmeldingspakket invullen. Dit was echt heel veel werk, ik moest vragen invullen, foto's uitzoeken, brieven schrijven, een aanbeveling van mijn Engels lerares regelen en nog veel meer. Alles bij elkaar kostte dit echt veel tijd, ik ben echt blij dat ik daar nu vanaf ben. Ook moest ik een leestoets en een luistertoets maken, hiervoor moest ik naar een speciale bijeenkomst van Travel Active in Arnhem, allebei de toetsen waren echt easy dus dat was zo gedaan.
Toen ik eenmaal klaar was met dat pakket heb ik het opgestuurd naar Travel Active, die het helemaal controleerden en nog wat opmerkingen hadden. Ik heb mijn pakket zo snel mogelijk helemaal kloppend gemaakt, en toen weer teruggestuurd naar Travel Active. Zij keurden het goed en stuurden het naar Ayusa, vandaag kreeg ik het goede nieuws dat Ayusa mij ook geaccepteerd heeft! Vanaf vandaag sta ik op hun site, waar host families kunnen kijken voor exchange students.
Vanaf vandaag is het dus hopen op een leuk gastgezin die op een leuke (niet al te koude) plek in Amerika woont
Dat kan best lang duren, dus dat is nog even afwachten.

Volg dus mijn blog om op de hoogte te blijven van alle gebeurtenissen rondom mijn High School jaar!!

Kusjes,
Marieke



β€œto travel is worth any cost or sacrifice.”

- Elizabeth Gilbert

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active