My life in the USA

Twenty Fifteen

Aangezien mijn vorige blog alweer zo’n maand geleden is, is het wel weer eens tijd om alle Nederlanders op de hoogte te brengen van de dingen die ik doe hier. Ik begin maar gewoon bij het begin: Kerst! Eigenlijk overal op de wereld, behalve in Nederland, is Kerst maar één dag, dus ook hier in Amerika. We stonden al vroeg naast onze bedjes om alle cadeautjes uit te pakken, en dat was een hele gezellige ochtend! Mijn gastouders en zusje vonden mijn cadeautjes heel leuk, en ik die van hun natuurlijk ook! Daarna hebben we lekker samen geluncht, en zijn we met taart en ijs naar mijn gastmoeder ouders gereden om de verjaardag van Jezus te vieren. Ik heb nog nooit eerder zo over Kerst nagedacht, dus ik vond het ergens ook best grappig om taart en ijs te eten om die reden haha. Maar kortom, het was zeker een geslaagde Amerikaanse kerst! Oud en nieuw daarentegen was een stuk minder spectaculair dan in Nederland, hier is het helemaal geen ‘big deal’ om gewoon om 9 uur in bed te liggen en slapend het nieuwe jaar in te gaan. Vuurwerk is in NY State zelfs verboden, dusja dat zat er sowieso niet in. Uiteindelijk zijn we opgebleven tot 12 uur en hebben we op tv de ‘ball drop’ op Times Square gekeken. Daarna hebben we elkaar een gelukkig nieuw jaar gewenst, en dat was het dan eigenlijk ook. Daarnaast heb ik niet super veel speciaals gedaan deze vakantie, mijn gastouders moesten best veel werken, dus mijn gastzusje en ik hebben een aantal filmmarathons gehouden haha.

Inmiddels is school alweer 3 weken bezig, en is Januari al bijna voorbij! Vorige week had ik m’n midterms, oftewel een soort proefwerkweek maar dan in het midden van het schooljaar. Gelukkig is het hier wel een stuk makkelijker dan thuis, dus ik scoor best hoog! Maar het betekent ook dat ik al op de helft van mijn jaar zit! Ik weet nog wel dat ik vorig jaar zelf blogs aan het lezen was van andere exchange students, en vaak schreven ze dat de tijd zo ongelooflijk snel ging. Ik dacht altijd ‘hoe kan de tijd nou zo veel sneller gaan, een jaar is echt lang?’, maar nu ik hier eenmaal zit weet ik precies waar ze het over hebben. De tijd lijkt hier veel sneller te gaan dan in Nederland haha. Ook staat inmiddels het einde van mijn exchange jaar vast! Mijn ouders komen mij hier opzoeken op 26 juni, en mijn zus komt een week later ook! We blijven dan een paar weekjes hier, en op 16 juli vliegen we met z’n allen terug naar Nederland. Op 17 juli, om 7:15, landen we met z’n viertjes weer in ons kikkerlandje!

Ook indoor track is al weer bijna afgelopen, het voelt alsof we pas net begonnen zijn! Ik heb al best veel meets gehad, ze zijn meestal lang, maar wel heel gezellig. Het is leuk om met m’n team een beetje rond te hangen en de rest van de races te kijken, en ondanks dat we maar een kleine school zijn, zijn er toch een aantal teamgenootjes heel erg goed! Ik heb sowieso nog één meet te gaan op 6 februari, en daarna zijn er de ‘class championships’, de ‘state qualifiers’ en de ‘New York State championships’. Mijn coach probeert zo veel mogelijk kinderen uit het team in de class championships te krijgen, maar voor de twee meets daarna kunnen alleen de allerbesten zich plaatsen. Ik ga m’n gezellige team wel missen als het is afgelopen, want ik heb een heel leuke seizoen met ze gehad. T leuke is wel dat mijn teamgenootjes van indoor track bij mij op school zitten, dus ik zie ze alsnog iedere dag!

Nu moet ik toch maar weer verder met leren voor college biology, waarvan ik deze week nog een midterm heb!

Tot over 172 dagen!
Marieke

“We live in a wonderful world that is full of beauty, charm and adventure. There is no end to the adventures we can have if only we seek them with our eyes open.” - Jawaharlal Nehru

Reacties

Reacties

Myrthe :)

Hey! Sinds kort ben ik ook aan het kijken voor een jaartje High School in Amerika en toen ik met Wim (van de NSG ja! Daar zit ik ook op school..) ging praten, stuurde hij me een mail met jouw blog. Echt super leuk om dit allemaal te lezen en ik heb er nu alleen nog maar meer zin in! Hopelijk gaat alles op tijd goed komen haha. Nog heel veel plezier!! xx

Marieke

Hey Myrthe! Echt heel leuk dat je ook naar Amerika wilt gaan volgend jaar! Ga je ook met Travel Active? Ik vind het echt super dat je ook deze stap gaat maken, en je kan me altijd e-mailen ofzo als je nog vragen hebt! :)

Myrthe

Ahh ik zie je reactie nu pas haha. En nee, ik ga met STS en zoals heter nu naar uitziet is het allemaal bijna rond!! En ik zal dat zeker doen hahaha dankje! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active